The trip begins!A viagem começou!

Hello everybody!

We started our journey around the world!

PA140137

We left Brazil on October 14.

No aeroporto Florianópolis

Our first stop was Frankfurt in Germany. Frankfurt is located on an ancient ford (German: Furt) on the Main river. As a part of early Franconia, the early Franks, the city’s name reveals its legacy as being “the ford of the Franks on the Main river”. Frankfurt is an international centre for commerce, finance, culture, transport, education and tourism. Frankfurt is the financial and transportation centre of Germany and the largest financial in continental and has one of the world’s busiest international airports.

Frankfurt - dia 16/11/2011

We arrived ate the airoport after 12 hours flying,  and went straight to the information desk, we didn’t  know how to arrive at the hotel. We arrived at the hotel at 4:30 pm, five hours apart from Brazil time. We left our bags and went to take the train to downtown before nightfall. After several unsuccessful attempts, we learned to buy the ticket train with the help of some German girls who were buying it too.

There was this beautiful poster at the train station, the mother elefant with her baby:

We got there, it was super busy, many people on the street, some singing, some shopping others dining. We went to have dinner at a very interesting  and delicious restaurant.

DSC02481Frankfurt - dia 15/11/2011

Frankfurt - Jantar dia 15/11/2011

Now we are adapting to our travel journey with the heart open the possibilities!

[tubepress video=’T2YSj65a2EI’ theme=’youtube’ descriptionLimit=’0′]Olá pessoal!

Iniciamos nossa jornada ao redor do mundo!

PA140137

Saímos do Brasil no dia 14 de outubro.

No aeroporto Florianópolis

Nossa primeira parada foi Frankfurt na Alemanha. A cidade está localizada em um antigo vau (trecho de um rio, lago ou mar com profundidade suficientemente rasa para passar a pé, a cavalo ou com um veiculo) no rio Meno cuja palavra alemã é “Furt”. Assim, o nome da cidade pode ser traduzido como o “Vau dos Francos”. Frankfurt é um centro internacional de comércio, finanças, cultura, transportes, educação e turismo. Frankfurt é o centro financeiro e de transporte da Alemanha é o maior centro financeiro da Europa continental. O Aeroporto de Frankfurt é um dos mais movimentados do mundo, aeroportos internacionais.

Chegamos e fomos direto ao balcão de informação, não sabíamos como chegar ao hotel. Chegamos ao hotel, umas 4:30 pm, eram 5 horas de diferença do Brasilia. Deixamos nossas malas e fomos  pegar o metro para o centro comercial antes que anoitecesse.

Frankfurt - dia 16/11/2011

Depois de diversas tentativas sem sucesso, aprendemos comprar o ticket do metro com a ajuda de algumas alemãs que também estavam comprando.

Encontrei esse banner na estação da mae elefante com o filhotinho, lindo!

Chegamos lá, estava super movimentado, muitas pessoas na rua, algumas cantando, outras fazendo compras, outras jantando. Fomos jantar em um restaurante muito interessante e delicioso!

Frankfurt - dia 15/11/2011Frankfurt - Jantar dia 15/11/2011

Agora estamos nos adaptando a nossa nova jornada de viajantes com o coração aberto as possibilidades!

[tubepress video=’T2YSj65a2EI’ theme=’youtube’ descriptionLimit=’0′]

Você pode gostar...

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *